Vuonna 2010 Virgin -nimellä taipaleensa autourheilun kuninkuusluokassa aloittanut Manor on suuren paikan tai oikeastaan mahdollisuuden edessä. Aikaisempina kausina talli on pitänyt yhdessä jo taipaleensa lopettaneiden Caterhamin ja HRT:n kanssa sarjan perää. Talli ei ole pystynyt murtautumaan keskikastiin, vaan on joutunut rämpimään sarjan perällä taistellen hankalan taloutilanteen kanssa. Lohtua toi edesmenneen Jules Bianchin viime vuoden Monacon GP:stä tuomat kaksi pistettä. Bianchin onnettomuus järkytti tallia, joka on taistellut itsensä mukaan tämänkin kauden lähtöruudukkoon.

Tämän kauden talli on käyttänyt Ferrarin viime kauden tehotonta voimayksikköä, ja joutunut antamaan huomattavan tasoituksen edellään ajaville. Samaan hengenvetoon on kuitenkin todettava, että tämän kauden autolla ja Mercedeksen voimayksiköllä talli ei välttämättä pisteistä olisi ajanut, mutta parempia tuloksia olisi varmasti saavuttanut. Heikon voimanlähteen lisäksi autosta puuttuu paljon pitoa, mikä näkyy selkeästi kellossa.

Ensi kaudella tallille tarjotaan mahdollisuus nousta keskikastiin. Muutama viikko takaperin Mercedes vahvisti tarjovansa Manorille voimanlähteen tuleville kausille, ja tämä on tallille todellinen onnenpotku: se saa käyttöönsä sarjan vahvimman myllyn, joka tulee lisäksi olemaan samankaltainen kuin tehdastallin, sillä FIA tiedotti tänään sääntömuutoksesta, joka takaa asiakastalleille uudet voimanlähteet, eikä tehdastallit voi näin myydä esimerkiksi vuoden vanhoja versioita.

Mercedeksen voimanlähde ei ole pelkästään avain onneen. Manorin tulee myös jatkaa kehittymistä tallina. Talli on panostanut uuden auton kehittämisessä aerodynamiikkaan, joka tulee myös ensi kaudella näyttelemään tuttuun tapaan roolia, joka tähän mennessä on tallilta sujunut vaisusti. Manor on myös sopinut Williamssin kanssa yhteistyöstä jousitus- ja voimansiirtoratkaisuiden tarjoamisesta tallin käyttöön. Näin Manor saa käyttöön sarjan kärkeen kuuluvan tallin tietotaitoa ja osaamista

On siis varmaa, että talli tulee parantamaan nykyisestä tasostaan, ja toivottavasti kauanodotettu ovi keskikastiin avautuu. Kuljettajarintamalta kuullaan varmasti talven aikana lisää, mutta Mercedeksen testikuljettaja Pascal Wehrlein on vahvoilla, sillä uskon, että Mercedeksen voimayksikkökauppaan voi liittyä pykälä, joka tarjoaa ajopaikan saksalaiskuljettajalle, joka on testannut talvitesteissä niin tehdastallin autoa kuin Force Indian ajokkia. Toisen kuljettajan nimi on suurempi kysymysmerkki, ja vielä on epäselvää saako nykyisistä kuljettajista jompi kumpi, joko Will Stevens tai Roberto Merhi jatkaa ensi kaudella tallin riveissä.